Můžeme být herní pán jako pár?

28

Moje přítelkyně a ráda si rozvíjím svůj svět D & D hodně. Trávíme hodně času mluvit o tom, jaké jsou pozadí postavy, jak se historie rozvíjí, jaké jsou vztahy mezi různými královstvími a národy, jaké jsou skryté agendy darebáků. Její myšlenky obohatily a zlepšily můj svět.

Současně provozuji kampaň na tomto světě pro pár přátel, ze kterých není součástí (z logistických důvodů, na dálkové vztahy). Ale nakonec se budeme pohybovat společně a já nechci nechat ujít GMing, ani nechci uniknout společnému rozvoji světa a bylo by skvělé, kdybychom konečně mohli hrát společně. To mě vede k mé otázce:

Mohli bychom být oba partneři GM? Jak rozdělíme úkoly, kterým GM čelí v relaci? Jsme v pořádku s tím, abychom společně vyvíjeli svět a kampaň, ale jak bychom hráli dialog s NPC? Jak se dohodnout na DC a kontrole dovedností? A tak dále a tak dále.

Mohli bychom střídat? (Např. Každé zasedání nebo každou hodinu?) Nebude se však nikoho z nás nudit, protože nemá nic dělat? Nemůžeme skutečně přijmout dalšího hráče, protože známe všechny tajemství GM, takže je těžké neměnit meta-hru. Nebo bychom mohli rozdělit místnosti, oblasti a NPC mezi naše dva?

    
dané Turion 29.04.2018 11:49

4 odpovědi

41

Existuje spousta způsobů, jak to udělat, a některé experimenty budou nezbytné k nalezení způsobů, které vám budou nejlépe fungovat.

Zřejmou strategií je začít s jedním člověkem, který hraje NPC a monstra a druhý s herní mechaniky. Udělal jsem to sám a viděl, že to někdo dělá, a to jak pomáhá GM, který je velmi talentovaný na hraní a hraní, ale trochu nejasný na mechanice herních systémů. V obou případech hrál herní mechanika počítač a neměl žádné privilegované informace o světě ani o spiknutí, ale vaše situace je trochu jiná.

Mohli byste dobře obchodovat s těmito dvěma GM rolemi, podle kterých budou zapojeny NPC, neboť bude snazší je konzistentně hrát, pokud stejný GM vždy hraje určitý počítač. To vám umožní mít NPC, kteří se vzájemně argumentují přesvědčivě, což je pro jednoho GM těžké.

Například Alice a Bob jsou tvojí dva co-GM a Charlie, Dave a Eva jsou hráči.

Alice by mohla být obvyklá mechanika GM a Bob hrající roli GM, ale Alice měla nějaké NPC, které byly vždy její, a Bob by mohl převzít úkoly mechaniky, když se staly středobodem.

Pokud se strana rozdělí do dvou, může jedna GM zvládnout každou část, což dělá mnoho druhů taktiky, aby hráči mohli běžet lépe.

Ve scénách, které byly jen velkými boji, mohla Alice a Bob vzít oddělené skupiny odpůrců. Měli by mírně horší koordinaci, než je obvykle u jednoho GM, ale to by bylo skutečné: koordinace v bojích je tvrdý .

    
odpověděl 29.04.2018 12:45
13

Moje žena a já jsme právě takhle vedli kampaň a bylo to skvělé. Byl jsem hlavní DM a byla něco jako super-NPC. Společně jsme sdíleli povinnosti v oblasti budování světů a psaní spiknutí, věděla téměř všechno, ale dokázala jsem pro ni vyrazit několik zajímavých zákrutů a velikonočních vajec (věci, které žádným způsobem nezničily plány, které jsme společně vytvořili). Vzhledem k tomu, že věděla hodně o tom, co strana potřebuje udělat, ale byla považována převážně za hráče, mohla jemně posunout party zpět na trať, když vyrazily z kurzu, aniž by přišla z DM. Vytáhla všechny mapy, ale bojoval jsem s nimi. Společně jsme se rozhodli, že kdyby měla osoba zemřít za účelem zdůraznění toho, jak nebezpečné je setkání, zaměřím se na její. Kouzla ovládání mysli, paralýza (což si myslím, že by nikdy neměla zasáhnout hráče), vždy ji zaměřila jako první.

Její charakter byl také háčkem, který byl výborný, shromáždili se v hostinci, aby se setkali s její postavou, která byla silnější a plnější postava než jakákoli NPC, kterou bych udělal pro takový úkol. Nebyla vůdcem strany. Také ona sledovala jisté věci, které nechtěli, aby si naši hráči uvědomili, že jsme sledovali (kdo se dotkl prokletého předmětu).

Když jsme se museli rozdělit na párty, i když jedna postava byla vypnuta sama o sobě, nebo měla senovou sekvenci, vzala by si je, zatímco jsem se zabývala druhou skupinou.

Důležitým pravidlem, které jsme udělali, fungovalo dobře: Vyrábíte ho, vlastníte ho. Pokud jsem vytvořil monstrum nebo NPC nebo položku, nemohl bych ji jen předat, aby se jí náhle musel vypořádat.

Doporučuji to.

    
odpověděl 29.04.2018 16:47
6

Během let jsem udělal podobné věci s manželkou (i s ostatními, v menší míře), kde skončí v kampani, kterou mi pomohla rozvíjet. Nebo hráč bude hrát dobrodružství podruhé, s novým stolem. Zjistili jsme, že hranice mezi DM a hráčem je méně ostrá než byste mohli být věřil, a hráči v těchto situacích mohou pomoci mnoha způsoby.

Myslím, že největší výzvou pro co-DMing je ujistit se, že oba DM mají co dělat po celou dobu, což se dá snadno stát pro co-DM, který provozuje mechaniky, některé NPC atd.

Na mém stolu jsme se snažili mít "asistent DM", ale vždy skončili s "hráčem s hvězdičkou".

Předběžné znalosti

Moje žena má ráda hrát v dobrodružstvích, které pomáhala vytvářet, stejně jako mnoho hráčů (včetně mne) nevadí, když si podruhé hraje dobrodružství. Předvídat dobrodružství odvádí některé z napětí, ale to může být stále spousta legrace, stejně jako čtení dobré knihy podruhé přináší je odměňování různými způsoby.

Samozřejmě, tito hráči by se neměli vyhýbat zkazit odhalení pro ostatní hráče. To je obvykle nejpřísnější, když zapomněli na detail a odpověď se objeví v jejich hlavě. (Tvůj mozek má rád, že ti dá zásluhu na tom, že "vyčísluješ věci", když si je právě pamatuješ.)

Hráči s předvídatelností nejsou ničím novým. Jako dítě v osmdesátých letech jeden z hráčů neustále hrál nebo četl publikované dobrodružství - včetně toho jednoho dítěte, který by si v obchodě přečetl každý modul v obchodě, aniž by je kupoval. zkazit to pro ostatní "bylo pravidlem.

Potenciální double-whammy: GMPC + významné jiné

Zatímco moje manželka a já se zdá, že jsme to zvládli dobře, je možné vyhnout se velkým potenciálním problémům. DM'ing s významným jiným jako hráč může být často problematické. Významný jiný, který přispívá k vytvoření herního světa jen trochu ante.

Potenciální katastrofa, kterou je třeba se vyhnout, je, aby se hra stala o hráči vaší přítelkyně, přičemž ostatní hráči budou "označovat" jako třetí kola na rande. Vyhněte se ani tomuto vzhledu.

Pokud nemáte vstup od ostatních hráčů, její postava by neměla být ani středem příběhu, ani by měla být optimálně vyvinuta pro výzvy, které se budou vyvíjet. To znamená, že se chcete vyvarovat nekalé soutěže.

Může pomoci, pokud vaše GF může udržet trochu oddělení od svého počítače. To znamená, že bude chtít najít nějakou zábavu v tom, jak DM dělají, a to i tím, že si ostatní hráči vychutnávají hru.

Druhý hlas pro vyprávění

To znamená, že tato postava má příležitost hrát zvláštní roli zábavným způsobem. Podrobnosti o příběhu mohou být odhaleny prostřednictvím svého počítače, místo toho, aby se o tom dělal DM.

Tento druh diskuse se může stát v publikovaném nastavení kampaně (např. The Sword Coast), pokud někteří hráči mají více informací o nastavení než jiní. A spousta DM se ponoří do svých prstů do takového druhu hry tím, že předá jednomu hráči poznámku, že oni zase odhalí ostatním.

Ve vašem případě budete pravděpodobně chtít nějaký věrohodný důvod, proč vaše charakter co-developera ví o tolik věcí. (Pro D & D 5e možná zvažte pozadí Sage )

Pokud znalosti hráčů dávají její charakter výhodu oproti ostatním, které mohou být nepříjemné. Pokud to prostě dovolí, aby byla dobrá "barevná poznámka" na vyprávění příběhů, měla by jen přidat k herní zkušenosti.

Zde je trik, který nemusí být pro začátečníky, ale takový hráč může stranám poskytnout rady, pokud by jinak DM musel. Hotovo, zbytek strany nebude ani vědět, že skutečně získali "DM tip".

Asistent DM nebo DM'ing ze sedadla hráče

Předběžné znalosti příběhu mohou pomoci i v malých zprávách. Něco tak jednoduchého jako hráč, který se nachází na pravé straně pravidla předem, může urychlit hru.

Každý hráč může DM pomoci DM / pomoci DM tím, že sleduje detaily, vyhledává pravidla apod. To může být způsob, jak zůstat zapletený, když se vyhýbáte šíření spoilerů.

    
odpověděl 29.04.2018 18:28
1

Jsem osobně příliš odolný, abych rozdělil povinnosti GMing velmi snadno, ale viděl jsem, že to udělal s úžasným úspěchem jiných lidí, včetně jedné hry, která běží téměř dvacet let.

Stejně jako u jakékoli spolupráce, partnerství nebo vztahu, to, co chcete udělat, je dost jednoduché říct: chcete nechat každého člověka dělat to, co je nejlepší a nejvíce si užívat, a zároveň se vyhnout tomu, co je špatný a nemají rádi. To trvá určitou míru sebevědomí a vaše odpovědi budou pro vás a pro vaši hru jedinečné, a proto bych tuto odpověď (a všechny ostatní) přečetl jako inspiraci, ne pro jednoznačné odpovědi.

Přemýšlejte o převzetí vlastnictví (nebo postavení senior vs. junior) na různých NPC, na různých mechanických funkcích (řekněme, boj proti interakcím s více mechanickou osobností) na různých typech sociálních interakcí (tj. tlukot srdce, v rozhovoru s lidmi v baru) nebo prameny dlouhodobého spiknutí (což by samozřejmě bylo jedinečné pro vaši kampaň.)

    
odpověděl 29.04.2018 18:28

Přečtěte si další otázky týkající se značek